Milé deti a rodičia, vzhľadom k tomu, že sa nemôžeme stretávať na pôde našej školy, sme si pre Vás pripravili nejaké výtvarné témy, ktoré budeme každý týždeň obmieňať a dopĺňať. Po vypracovaní každý daný týždeň, môžete deťom prácu odfotiť prostredníctvom mobilného telefónu a poslať na emailovú adresu svojej triednej učiteľky.
Katarína Prítelová: kpritelova21@gmail.com
Kristína Pigová: kristinapigova@gmail.com
Zuzana Kolláriková: kollarikovazuzana3@gmail.com
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
2021 / 2022
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
POSTUP STIAHNUTIA ÚLOH
Úloha č. 6 - pre ročníky 1. - 4. prvý stupeň
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 5 - pre ročníky 5. - 8. prvý stupeň
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 5 - pre ročníky 1. - 4. prvý stupeň
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 4 - pre ročníky 5. - 8. prvý stupeň
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 4 - pre ročníky 1. - 4. prvý stupeň
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 3 - pre ročníky 5. - 8. prvý stupeň
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 3 - pre ročníky 1. - 4. prvý stupeň
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 2 - pre ročníky 5. - 8. prvý stupeň
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 2 - pre ročníky 1. - 4. prvý stupeň
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 1 - pre ročníky 1. - 4. prvý stupeň
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 1 - pre ročníky 5. - 8. prvý stupeň
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
2020 / 2021
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
VIRTUÁLNA GALÉRIA č. 1 VIRTUÁLNA GALÉRIA č. 2
Úloha č. 40 - PRECHÁDZKA - 2.5.2021
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 39 - VESELÉ KAMIENKY - 19.4.2021
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 3, druhý polrok, 4. ročník II. časť (8. roč. - absolventi) - 12.4.2021
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 38 - VTÁČIE HNIEZDO - 12.4.2021
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 37 - FOTOGRAFUJEME - 12.4.2021
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 36 - ASAMBLÁŽ - 12.4.2021
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 35 - NÁVRH ŠIAT - 24.3.2021
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 34 - ARCHEOLÓGIA - 24.3.2021
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 33 - MAĽBA - VAJÍČKA - 23.3.2021
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 32 - VEĽKONOČNÉ VAJÍČKA - 22.3.2021
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 31 - JARNÁ MÚZA - 17.3.2021
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 30 - SYMETRICKÁ FAREBNÁ STOPA, TAJNÝ ATRAMENT - 11.3.2021
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 29 - VENČENIE PSÍKA - 5.3.2021
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 2, druhý polrok, 4. ročník II. časť (8. roč. - absolventi) - 2.3.2021
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 28 - FROTÁŽ - 26.2.2021
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 27 - DOMÁCA GRAFIKA - 26.2.2021
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 26 - NÁLADOVÉ ZVIERATKÁ - 25.2.2021
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 1, druhý polrok, 4. ročník II. časť (8. roč. - absolventi) - 8.2.2021
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 25 - POD HLADINOU - 8.2.2021
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 24 - HRAČKA - 2.2.2021
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 23 - DETEKTÍVNA MAĽBA - 15.1.2021
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 22 - SNEHOVÁ PRÍŠERKA - 13.1.2021
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 21 - PIKTOGRAM - 13.1.2021
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 20 - VIANOČNÝ DARČEK - 12.1.2021
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 19 - PALETA - 25.11.2020
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 18 - LETOKRUHY - 25.11.2020
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 17 - GEOMETRICKÉ TVARY - 25.11.2020
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 16 - KNIHA - 24.11.2020
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 15 - VYROB SI DIVADLO - 24.11.2020
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 14 - PEČIATKA DOMÁCA - 19.11.2020
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
Úloha č. 13 - SLANÉ CESTO - LEPŠIE AKO PLASTELÍNA - 11.11.2020
zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku
ukážku prác si možete stiahnuť v nasledujúcom linku
Úloha č. 12 - FRÁZY PARAFRÁZY - 9.11.2020
zadanie úlohy si stiahnite v nasledujúcom linku
Úloha č. 11 - MASKY - 6.11.2020
zadanie úlohy si stiahnite v nasledujúcom linku
Úloha č. 10 - ČIARA - 5.11.2020
zadanie úlohy si stiahnite v nasledujúcom linku
Úloha č. 9 - MOJE STOPY - 4.11.2020
zadanie úlohy si stiahnite v nasledujúcom linku
Úloha č. 8 - LIETAJÚCA RADOSŤ - 30.10.2020
zadanie úlohy si stiahnite v nasledujúcom linku
Úloha č. 7 - ODTLAČKY LISTOV - 27.10.2020
zadanie úlohy si stiahnite v nasledujúcom linku
Úloha č. 6 - DOTYKY GOTIKY - 22.10.2020
zadanie úlohy si stiahnite v nasledujúcom linku
Úloha č. 5 - HRÁTKY S LÍSTÍM - 22.10.2020
zadanie úlohy si stiahnite v nasledujúcom linku
Úloha č. 4 - STOPA, MÔJ DEŇ - 21.10.2020
zadanie úlohy si stiahnite v nasledujúcom linku
Úloha č. 3 - DARY JESENE - 20.10.2020
zadanie úlohy si stiahnite v nasledujúcom linku
Úloha č. 2 - TIEŇOVÉ HRY - 14.10.2020
zadanie úlohy si stiahnite v nasledujúcom linku
Úloha č. 1 - JESENNÁ BALADA (aquarel) - 14.10.2020
zadanie úlohy si stiahnite v nasledujúcom linku
____________________________________________________________________________________________________________
Úloha č. 16 pre ročníky 5. - 9. VIDIEŤ HUDBU ( 2.6.2020 )
Na hodinách často rozoberáme význam farby, jej symboliku, psychologický význam. Určite si pamätáte základné rozdelenie farieb, ale aj rozdelenia podľa dojmu a pocitu z jednotlivých odtieňov. Tieto poznatky aplikujeme v nasledujúcej úlohe.
Vašou úlohou bude pustiť si akúkoľvek skladbu (odporúčam klasickú alebo inštrumentálnu). Zavriete oči a budete sa sústrediť na to aké farby a tvary vás pri jej počúvaní napadajú...Rýchle vysoké tóny evokujú iné farby a tvary ako hlboké, dlhé...
Zamyslite sa nad tým a nechajte pracovať vašu fantáziu... Takýmto spôsobom vytvoríme ľubovoľnú farebnú a tvarovú kompozíciu. Nemusíte túto úlohu poňať ako dlhú komplikovanú kresbu alebo maľbu, skôr ako rýchly, intuitívny a sugestívny záznam svojich pocitov, ktorý nám prepíše zvuky do obrazu.
Budeme potrebovať:
Výkres A3
Farby (pastelky, vodové, akryl)
Výkres A3 rozdelíš na 4 rovnaké časti. Postupne si pusti 4 skladby, ktoré budú na teba pôsobiť rôzne. Do okienok potom zachytávaj jednu skladbu za druhou...
Zamýšľaj sa, počúvaj a relaxuj...
Prajem krásne tvorenie.
___________________________________________________________________________________________________________
Úloha č. 15 pre ročníky 1. - 4. ZA OKNOM ( 2.6.2020 )
V dnešnej úlohe si trošku zasnívame...
Určite ste si niekedy predstavovali svoje vysnívané miesto na bývanie. Každý z nás má iné sny a túžby, každý z nás miluje iné veci. Predstavte si, že pozeráte von z okna a tam je všetko to o čom snívate, niekto možno túži žiť pri mori a z okna pozerať na palmy a vlny, iný by chcel žiť na gazdovskom dvore a z okna pozerať na koníky a kravičky...Keďže však môžeme snívať aj za hranice skutočného, niekto chce možno žiť v krajine drakov, dinosaurov, víl a kúzelných bytostí...
Budeme potrebovať:
Keďže úloha sa volá za oknom, ako prvé si na výkres predznačíme rám okna, tento rám vylepíme hnedým papierom- kúsky papiera môžete strihať alebo trhať na malé kúsky.
Do pripraveného okna potom vkreslíme všetko to čo vidíme za ním. Dajte si záležať aby za oknom bolo všetko farebné a plné, môžete aj nakresliť skutočný výhľad z vášho okna a doplniť len niečo čo vám tam chýba...
Plochu za oknom môžete vyplniť kresbou, maľbou...Nechám to na vás.
Prajem príjemné tvorenie a teším sa na vaše práce...
___________________________________________________________________________________________________________
Úloha č. 14 pre ročníky 1. - 4. HRY S VRCHNÁČIKMI ( 25.5.2020 )
___________________________________________________________________________________________________________
Úloha č. 13 pre ročníky 5. - 9. PRE MAMU ( 12.5.2020 )
Milí žiaci, v živote často nedávame našim najbližším vedieť čo pre nás znamenajú, čo na nich milujeme. Úprimne, každá mama má občas pocit, že je toho na ňu až príliš, má pocit, že to čo robí je pre všetkých samozrejmosť... A my by sme našim mamám mohli aspoň občas prejaviť, že si všímame čo robia, že sme im vďační...
Potrebujeme:
Suchý zaváraninový pohár bez etikety ozdobíme, môžete ho pomaľovať akrylovými farbami alebo farbami na sklo, oblepiť špagátom alebo obkašírovať farebnými papiermi... môžeme naň napísať aj venovanie pre mamičku...
Farebné papiere si nastriháme na rovnaké kúsky a na tieto papieriky napíšeme tušom rôzne veci, vlastnosti a chvíle, ktoré si na mame vážime, ktoré máme radi... Všetko za čo sme jej vďační... Rozmýšľajte aj nad vecami, ktoré pre vás pripravuje, ktoré s vami prežíva...
Takto pripravené papieriky vložíme do ozdobeného zaváraninového pohára. K hotovému poháru môžeme na farebný papier napísať list s inštrukciami a to, že vždy, keď jej bude smutno, keď sa bude cítiť nedocenená alebo keď bude mať ťažký deň má vybrať jeden papierik.
Verím, že tento darček urobí vašej mamičke lepší deň vždy keď si naň spomenie... Tešíme sa na vaše dielka a dúfam, že splnia svoj účel.
__________________________________________________________________________________________________________
Úloha č. 12 pre ročníky 1. - 4. DEŇ MATIEK ( 12.5.2020 )
Dnešná úloha nebude obsahovať žiadnu teóriu. V dnešnej úlohe budeme potrebovať len zavrieť na chvíľku očká a predstaviť si svoju mamičku. Milí žiaci, všetci viete a hlavne cítite, že rodičia sú pre vás najdôležitejšou súčasťou života. Keďže mamičky nedávno oslavovali svoj deň vo svojej dnešnej úlohe nakreslíte alebo namaľujete svoju mamičku tak ako ju vidíte, keď na ňu myslíte. Môžete nakresliť len jej tvár alebo ju nakreslite celú...
Má krásne šaty? Rifle a tričko? Je namaľovaná alebo nie? Má vlasy dlhé alebo krátke? To všetko nám ukážete vo svojej práci. Vyberte si techniku, ktorá by sa k vašej mamičke najviac hodila...(ceruzka, pastelky, vodové farby, tempera...) Snažte sa nakresliť ju dosť veľkú a pri kresbe myslite na to čo je pre vašu maminu typické, čo má rada... Tieto veci potom môžete dať okolo do pozadia. (napr.: kvety, líčidlá, krásne topánky, kabelky alebo možno rada športuje, maľuje, číta knižky, má rada zvieratká...)
Dajte si záležať. Keď svoju mamičku namaľujete môžete jej svoje dielo dať a verte mi každá jedna mamička bude z tohto daru úplne nadšená. Tešíme sa na vaše diela...
__________________________________________________________________________________________________________
Úloha č. 11 pre ročníky 5. - 9. NAKRESLI ULICU ( 6.5.2020 )
Úloha č. 9 pre ročníky 1. - 9. KDE BOLO TAM BOLO ( 6.5.2020 )
Milí žiaci, v tejto úlohe si precvičíme predstavivosť a pripomenieme si rozprávky, keďže tie sú nesmierne dôležité...
Ilustrácia: je výtvarné stvárnenie myšlienky textu diela. Ilustrácia zjednodušuje text, jeho ťažšie opísateľné časti, uľahčuje orientáciu v texte a podporuje stotožnenie predstáv autora a čitateľa.
Tvorca ilustrácií vyjadrujúci myšlienky v texte pomocou obrazov sa nazýva ilustrátor.
Vašou úlohou bude vytvoriť ilustráciu k vašej obľúbenej klasickej rozprávke.
Potrebujeme:
Ako prvé si nájdeme v knižke nejakú rozprávku, vyberajte z klasických rozprávok napr.: Janko a Marienka, Popoluška, O kozliatkach, O troch prasiatkach, Snehová kráľovná, Ako išlo vajce na vandrovku...
Z rozprávky si potom vyberieme základné postavy alebo nejakú konkrétnu časť, ktorú sa pokúsite znázorniť vo svojom obraze.
Všetko si najskôr nakreslíte tušom, snažte sa aby váš obrázok popisoval jednoznačne základnú myšlienku rozprávky alebo jej časť tak aby nám bolo jasné o aký príbeh sa jedná. Je dôležité nebáť sa vyplniť priestor na papieri a keďže v rozprávke je možné všetko, snažte sa vo vašej ilustrácií o zaujímavé podanie, nemusíte sa držať toho, že zem je na papieri dole a nebo je hore, dôležité postavy alebo veci môžete zväčšiť alebo inak zvýrazniť, na nie tak podstatné môžete zabudnúť. Nezabúdajte že pozadie ilustrácie by malo byť krásne vyfarbené a celý obrázok by mal upútať najmä vašich kamarátov a iné detičky.
Ale naspäť k postupu, keď vám tuš vyschne vyfarbite alebo vymaľujte všetky predkreslené postavy alebo veci a pozadie. Väčší žiaci môžu robiť ilustráciu napríklad v určitej jednoliatej farebnosti, čiernobielo alebo využiť kombináciu techník a to napríklad tak, že tuš a maľbu vodovými farbami ešte podporia dofarbovaním detailov pastelkami alebo ceruzkou...
Veľmi sa tešíme na vaše diela...
ukážky obrázkov k tejto úlohe si stiahnite v sekcii "súbory na stiahnutie VO"
__________________________________________________________________________________________________________
Úloha č. 8 pre ročníky 1. - 4. ( 28.4.2020 )
__________________________________________________________________________________________________________
Úloha č. 6 pre ročníky 5. - 9. ORNAMENT (21.4.2020)
Po tomto vyčerpávajúcom úvode, by som vám rada priblížila vašu úlohu. Nakoľko myslím, že naša história je veľmi bohatá na umeleckú zručnosť priblížime si ornamentiku, ktorá je bohato zastúpená v slovenskej ľudovej tvorbe. Ornamenty môžeme nájsť na mnohých predmetoch vytvorených slovenským ľudom. Určite ste videli krásne zdobenú keramiku, drevené predmety ako poriská náradia, valašky, hudobné nástroje ako fujara, píšťalky, nábytok, nádherné výšivky na krojoch ale aj úžitkových textíliách ako obliečky na periny...
Vašou úlohou bude vytvoriť vlastný návrh ornamentu, čerpať môžete z priložených obrázkov. Úlohou však nie je tieto obrázky skopírovať ale vytvoriť vlastný. Predstavte si, že tvoríte vzor, ktorý bude použitý neskôr ako návrh na látku pre krásny kroj, alebo ako drevorezba na nábytku. Techniku si môžete zvoliť podľa vašej predstavy- použiť môžete ceruzku, pastelky, temperu, akryl, vodové farby ale zaujímavá je pre túto úlohu aj koláž....Nechávam to na vás. Dôležité je podotknúť, že pri tvorbe týchto vzorov môžete jednotlivé časti pravidelne opakovať, nemusíte vymyslieť ani použiť veľa rôznych tvarov-vzorov.
PODROBNÝ POPIS TEJTO ÚLOHY SPOLU S OBRÁZKAMI NÁJDETE V PRILOŽENOM DOKUMENTE S NÁZVOM "ORNAMENT", KTORÝ SI PROSÍM STIAHNITE, PRÍPADNE TENTO SÚBOR NÁJDETE V SEKCIÍ "SÚBORY NA STIAHNUTIE " V KATEGÓRIÍ VÝTVARNÝ ODBOR.
Úloha č. 4 KRESBA (7.4.2020)
Precvičíme si kresbu podľa skutočnosti. Na prechádzke alebo záhrade si nájdite kvet alebo vetvičku, najlepšie nerozvinutú, ktorá má púčiky. Takúto vetvičku alebo kvietok si doma dajte do vody.
Vašou úlohou bude zachytenie jej premeny.
Takto vytvorené diela nám odfotíte a zašlete na emailovú adresu. Tešíme sa na vaše diela a držíme palce pri ich tvorbe. Rada by som ešte upriamila vašu pozornosť na stránku Strednej umeleckej školy v Žiline – www.skolaumenia.sk , ktorej mnohí študenti sedeli v laviciach našej školy. Možno aj vy koketujete s touto myšlienkou a tak si môžete pozrieť virtuálnu galériu ich prác s názvom TO SME MY 2020.
A pre všetkých ktorých zaujímajú umelci a raz by sa do dejín umenia chceli zapísať, odporúčam stránku www.skrecok.sng.sk, kde si pozriete konkurenciu.
___________________________________________________________________________________________________________
Úloha č. 3 LAND ART (7.4.2020)
Vo vašej úlohe sa zamierame tentokrát na umelecký vstup s prvkami land artu. Vašou úlohou bude vytvoriť zmenu vo vašom prirodzenom prostredí (záhrada, príroda...), kde s použitím okolitých predmetov- konáriky, kamene, pôda, časti rastlín... vytvoríte obrazec, drobnú stavbu/ skulptúru, ktorá bude dotvárať prostredie. Pri tvorbe vám môžu pomáhať rodičia alebo si môžete vytvoriť pozorovaciu hru, pri ktorej členovia vašej domácnosti vytvoria takého zásahy do prostredia a navzájom budete musieť tieto zásahy napr. na vašej záhrade nájsť. Iniciatíve a kreativite sa medze nekladú.
_________________________________________________________________________________________________________
POUČNÉ VIDEO - INŠPIRÁCIA
https://www.facebook.com/TArt86/videos/794486954418062/?sfnsn=mo
PRÍBEH VEĽKÉHO UMENIA
https://www.youtube.com/watch?v=-ZI4EU22-Gg&list=PLDrDmpweM_D7Hjqf_MovZALhJaGymToZ-
POUČNÉ VIDEO
https://www.youtube.com/watch?v=CZAz4NCUPck&feature=share
VEĽKONOČNÝ BARANČEK
NÁPADY AKO OZDOBIŤ VEĽKONOČNÉ VAJÍČKA
https://www.youtube.com/watch?v=mnp0YQg_5a4&feature=share